Reisfotografie tips, hoe je betere vakantiefoto’s kunt nemen!

Reisfotografie tips? De fotografie wijsheid vertelt ons dat we waarschijnlijk de beste landschap- of stadsbeelden foto’s zullen maken binnen een paar kilometer van ons land of stad. Dat is natuurlijk volkomen logisch, want als de foto’s niet goed gelukt zijn, kan je gewoon weer terug naar dezelfde locatie om foto’s te maken of een ander tijdstip of in een ander seizoen.

Maar hoeveel van ons doen dat eigenlijk? Ik vermoed dat er een handvol toegewijde fotografen zijn die dat precies zullen doen, maar voor de meesten van ons staan ​​de druk van ons echte leven ons gewoon niet de tijd.

Klik hieronder voor een GRATIS video en e-book van de Complete Online Cursus Digitale Fotografie!

Ook zijn we niet erg goed in het echt zien van de dingen die erg vertrouwd voor ons zijn, de dingen die we elke dag passeren. Hoe vaak bezoekt u een museum in uw eigen stad? Het is daarom echt een hoogtepunt als hobby fotograaf om foto’s te maken aan de andere kant van de wereld.

Reisfotografie tips
Cinque Terre Stad Italië Dorp Beroemde Toerisme

Reisfotografie tips?

Op moment van schrijven is het vakantie tijd en een hoop mensen zullen al op vakantie zijn of nog op vakantie gaan. Als je een fotograaf bent is het eerste wat je inpakt je camera. (Tenminste ik wel) Ik wil altijd de mooiste foto’s gaan maken, niet alleen omdat het leuk is maar ook omdat het goede herinneringen zijn. Vergeet niet om alles mee te nemen, zoals als een reserve accu of een extra lens om verder in te kunnen zoomen bijv. Misschien ook handig is een harde schijf waar je al je gemaakt foto’s op kan zetten.

Het probleem met vakantiefotografie is dat je nooit op het juiste moment op de juiste plek lijkt te zijn. Er zijn bepaalde tijden van de dag die beter zijn voor fotografie dan andere. ‘S Middags is het licht het helderst, de kleur van het licht is vrij koel en omdat de zon hoog aan de hemel staat, kunnen de schaduwen erg hard en onhandig,  vooral als je mensen fotografeert.

We hebben allemaal die gezichten genomen met panda-ogen, waar de zon zo helder op het voorhoofd van de persoon staat en de oogkassen helemaal zwart zijn. Dus het eerste en waarschijnlijk het meest waardevolle advies is:

Sta vroeg op!

Je wilde reisfotografie tips? Het spijt me dat ik het moet zeggen maar als het gaat om het krijgen van de beste foto’s van een landschap, is niets beter dan vroeg opstaan. Ja, zelfs wanneer je op vakantie bent!!

Het licht zal ‘s avonds van vergelijkbare kwaliteit zijn als de zon weer een soortgelijke hoogte in de lucht bereikt, maar er zullen veel meer mensen in de buurt zijn. Dat kan goed zijn maar als je gebouwen wilt gaan fotograferen dan is het ‘s ochtends weer een stuk makkelijker.

Wees klaar om te profiteren van kansen!!

Erg belangrijk dat je niet alleen op pad gaat met je camera maar met je hele camera tas, neem alles mee want wie weet zie je in de zie een dolfijn zwemmen, erg handig als je dan een goede lens bij je hebt. Maar ook een vreemde hagedis op de een muur kan je beter doen met de juiste lens. Natuurlijk kan je alle foto’s maken met 1 lens, maar het is natuurlijk beter als je ander materiaal bij je helpt waardoor je foto nog beter wordt.

Reisfotografie tips
Cinque Terre Stad Italië Dorp Beroemde Toerisme

Nachtopnames.

Stop je camera niet weg nadat de zon ondergaat, dit is juist een goed moment waarop je een aantal van je beste foto’s kunt maken. Als u iets kunt vinden om op te leunen en een vaste hand te hebben, is het perfect mogelijk om foto’s te maken zoals deze in de hand. Geadviseerd wordt om een ​​redelijk hoge ISO-instelling te gebruiken, zeg 1600 ISO en stel de belichtingscompensatie in op -1 ev of zo, misschien zelfs -2ev, omdat het grootste deel van de foto, wat de lucht is, erg donker is.

Planning, planning, planning

Ik zeg het nog een keer, beslis wat voor soort dingen je waarschijnlijk die dag zult zien en wat voor soort foto’s je wilt maken, plaats een lens op je camera en laat de rest achter. Het is een goede oefening om het toch te doen, het zorgt ervoor dat je actief op zoek bent naar opnames in plaats van alleen te proberen te reageren op wat er om je heen gebeurt. Natuurlijk zul je een paar kansen missen, maar ontspan je, je bent ook op vakantie!!

Hieronder kan je reageren op dit artikel “Reisfotografie tips”, lees ook onze andere blog berichten

Klik hieronder voor een GRATIS video en e-book van de Complete Online Cursus Digitale Fotografie!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *