Online Cursus fotografie voor beginners

Online Cursus fotografie voor beginners

Online Cursus fotografie voor beginners? Hartstikke leuk fotografie, maar er komt toch best wel wat bij kijken. Natuurlijk kan je er voor kiezen om alles op automatische modus te fotograferen maar als je het beste uit je foto’s wilt halen kan je beter kiezen om dit manueel te doen. Je moet dan natuurlijk wel weten hoe en in welke standen. Op deze pagina alles over het beginnen met fotografie, van het kiezen van de juiste camera tot het volgen van de beste online cursus fotografie op internet. Lees snel verder…

Klik hieronder voor een GRATIS video en e-book van de Complete Online Cursus Digitale Fotografie!

Meer lezen

Fotograferen in RAW of JPEG?

Fotograferen in RAW of JPEG?

Fotograferen in RAW of JPEG? Het RAW versus JPEG-onderwerp lijkt een eindeloos discussie in de fotografie. Sommige fotografen zeggen fotografeer in RAW, terwijl anderen weer zeggen JPEG. Wat is RAW in digitale fotografie? Wat zijn de voor- en nadelen van RAW versus JPEG en waarom? Moet je fotograferen in RAW of JPEG?

Dit zijn enkele van de meest gestelde vragen die mensen stellen nadat ze hun eerste DSLR-camera hebben gekocht en de camera opties hebben doorlopen. Een goed begrip van voor- en nadelen is essentieel voor fotografen om de juiste beslissing te nemen over het gebruik van het RAW-formaat voor hun werk.

Klik hieronder voor een GRATIS video en e-book van de Complete Online Cursus Digitale Fotografie!

Meer lezen

Hoe familieportretten te fotograferen?

Hoe familieportretten te fotograferen?

Hoe familieportretten te fotograferen? Van alle dingen in de fotografie hou ik ervan familieportretten te fotograferen. Voor mij zijn familieportretten over het algemeen flexibeler dan welk ander type fotografie dan ook, en het geeft me veel mogelijkheden om mijn creativiteit te uiten. Als je erover nadenkt om  familie portretten te fotograferen of heeft iemand je gevraagd om hun familie te fotograferen, weet je misschien niet waar je moet beginnen en hoe je alles kunt plannen.

In dit artikel zal ik het hebben over het fotograferen van familieportretten en enkele tips geven over eenvoudige dingen die je kunt doen om terug te komen met foto’s die de familie nog vele jaren zal gaan koesteren.

Klik hieronder voor een GRATIS video en e-book van de Complete Online Cursus Digitale Fotografie!

Meer lezen

20 Sportfotografie Tips voor beginners!

20 Sportfotografie Tips voor beginners!

20 Sportfotografie Tips voor beginners. Sportfotografie van je kinderen, vrienden of teamgenoten is een geweldige manier om herinneringen op te nemen terwijl je plezier hebt. Met een camera kun je midden in de opwinding van een sportevenement zitten en niet aan de zijlijn gaan zitten.

Dit artikel bevat verschillende tips over sportfotografie om de kwaliteit van je foto’s te verbeteren en je te helpen betere actiefoto’s te maken bij spellen en evenementen.

Klik hieronder voor een GRATIS video en e-book van de Complete Online Cursus Digitale Fotografie!

Meer lezen

6 tips om de perfecte sluitertijd te kiezen!

6 tips om de perfecte sluitertijd te kiezen!

6 tips om de perfecte sluitertijd te kiezen! Sluitertijd is een van de belangrijkste instellingen om te weten als fotograaf. Het wordt niet fundamenteler dan dit. Concreet gezegd, de sluitertijd is de tijdsduur dat je camerasensor aan licht wordt blootgesteld. Hoe eenvoudig dit ook klinkt, de sluitersnelheid heeft een enorme invloed op hoe je afbeeldingen worden weergegeven.

In dit artikel behandel ik zeven van de belangrijkste tips om de sluitertijd te begrijpen en de best mogelijke instellingen voor uw foto’s te kiezen.

Klik hieronder voor een GRATIS video en e-book van de Complete Online Cursus Digitale Fotografie!

Meer lezen

Canon 80D Review

Canon 80D Review

Dit is een Canon 80D review, een DSLR uitgebracht in 2016 en bedoeld voor fotografen die een geavanceerdere camera willen. We hebben de Canon 80D de afgelopen maanden uitgebreid getest het is een zeer solide camera, zelfs in 2018. Bovendien heeft de 80D ook een goede prijs op de huidige markt voor € 995,-  nieuw, wat minder is dan andere camera’s die hetzelfde publiek targeten. Dit maakt het ook een uitstekende optie voor geavanceerde fotografen die Canon camera’s gebruiken. De 80D heeft echter nog steeds een aantal belangrijke zaken die je moet opmerken, zoals je in deze recensie zult zien.

Klik hieronder voor een GRATIS video en e-book van de Complete Online Cursus Digitale Fotografie!

Meer lezen

Welke lens voor portretfotografie?

Welke lens voor portretfotografie?

Welke lens voor portretfotografie? Als het gaat om fotografie-apparatuur, zijn goede lenzen een van de dingen waar je je geld het best aan uit kan geven. Een instapcamera met een hoogwaardige lens kan prachtige foto’s maken, maar het omgekeerde is niet noodzakelijk waar.

Met andere woorden, je krijgt veel meer waar voor je geld als je meer investeert in de lens dan in een goede body camera.

Klik hieronder voor een GRATIS video en e-book van de Complete Online Cursus Digitale Fotografie!

Meer lezen

Tips voor het fotograferen op een bruiloft?

Tips voor het fotograferen op een bruiloft?

Tips voor het fotograferen op een bruiloft? Als je al een tijdje bezig bent met fotografie als hobby komt de vraag wellicht een keer voorbij of je een huwelijk wilt fotograferen.

Het fotograferen van bruiloften is een moeilijke taak en je krijgt maar één kans, dus er is geen ruimte voor fouten. Dit is een speciale dag voor het paar en je foto’s worden generaties lang opgeslagen als herinneringen. Dus, meer dan misschien een ander genre fotografie, is het van cruciaal belang om je van tevoren voor te bereiden en te oefenen, het laatste wat je wilt doen is het verknoeien. Vooral als je net begint met het fotograferen van bruiloften, is het belangrijk om alles van tevoren te onderzoeken en niets aan het toeval over te laten. In dit artikel geef ik je enkele cruciale tips en aanwijzingen om je op weg te helpen.

Klik hieronder voor een GRATIS video en e-book van de Complete Online Cursus Digitale Fotografie!

Meer lezen

Hoe werkt een spiegelreflexcamera? (DSLR)

Hoe werkt een spiegelreflexcamera? (DSLR)

Hoe werkt een spiegelreflexcamera? (DSLR)  DSLR staat voor “Digital Single Lens Reflex”. In eenvoudige taal is een DSLR een digitale camera die een spiegelmechanisme gebruikt om het licht van een cameralens te reflecteren naar een optische zoeker (dit is waarmee men kijkt om te zien wat ze aan het fotograferen zijn) of laat het licht volledig doorgaan naar de beeldsensor (die het beeld vangt) door de spiegel uit de weg te houden.

Hoewel reflexcamera’s met één lens sinds de 19e eeuw in verschillende vormen beschikbaar waren met film als opnamemedium, verscheen de eerste commerciële digitale spiegelreflexcamera met beeldsensor in 1991.

Klik hieronder voor een GRATIS video en e-book van de Complete Online Cursus Digitale Fotografie!

Meer lezen